آیهان جانآیهان جان، تا این لحظه: 14 سال و 5 روز سن داره

آیهان

سفر آذربایجان

1399/1/26 10:15
نویسنده : مامان
3,498 بازدید
اشتراک گذاری

مهر 95، سفر به کشور آذربایجان و شهر فوق العاده فوق العاده زیبای باکو. شهری که اصلا قبل از رفتن انتظارش رو نداشتیم تا این حد زیبا باشه و هوس دوباره سفر کردن به این شهر زیبا رو داشته باشیم. این بار تو مسافرتمون تنها نبودیم و بابایی با چند تا از دوستاش قرار بود برای کنفرانس برن. طبق معمول ما قبل از بابایی آماده شدیم و شروع کردیم به سفر. امسال مثل سالهای قبل دستمون باز نبود و باید از مدرسه برای شما جیگرم اجازه می گرفتیم. چون امسال سهمیه سرعین رو نرفته بودیم خنده شنبه شب تو سرعین موندیم و یکشنبه صبح به اتفاق سه خونواده دیگه به راه افتادیم و به راحتی از مرز زمینی بیله سوار خارج شدیم. تو جاده زیبای باکو فقط نیم ساعت برای ناهار معطل شدیم.  بعد مستقیم به سمت هتل رفتیم.

هتل Qafqaz Baku City

 یکشنبه عصر تا رسیدیم آیهان ذوق زده نشست سر درس و مشقش ولی به جز این صحنه دیگه اثری از باز کردن کتابها و نوشتن مشق ندیدیم. شب بیرون رفتیم و بابایی یاد ایام کرد و مسیرهایی که فردا قرار بود بریم رو مرور کرد.  صبح اول به ساحل بسیار زیبای باکو رفتیم.

(ساحل) Park Bulvar

بافت قدیم شهرباکو، که از آن با نام ارگ باکو نیز یاد می‌شود به تدریج مابین قرون ۱۱ تا ۱۹ میلادی ساخته شده‌است. این بخش جزو دیدنی ترین مکان‌های باکو بشمار می‌رود که در سال ۲۰۰۰ میلادی در شمار میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. ایچری شهر دارای ۲۳ محله، ۲ کاروان سرا، ۳ چشمه آب، میدان بازار و... می باشد که جذاب‌ترین مکان آن قلعه دختر است. دوشنبه صبح گردش رو با ساحل شروع کردیم.

آیهان و نازنین جان دختر دوست بابایی از کاشان

ساختمان شعله های آتش نماد باکو

ساحل بسیار بسیار عشقولانه باکوخندونک

درختهای چند صدساله

شهر بازی ساحل و کیف حسابی آیهان و نازنین

مرکز خرید Park Bulvar

(قلعه دختر) Qiz Qalasi

این اثر تاریخی با 29.5 متر طول، 16 متر عرض و 6 طبقه در قرن 12 ساخته شده است و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این قلعه در روزگار کهن، نیایشگاه آناهیتا بوده و زرتشتیان برای زیارت به آنجا می رفته اند. این قلعه در سال 1964 به موزه تبدیل شد.

 (ایچری شهر) İçəri Şəhər

این شهر محصور از دوران پارینه سنگی تا کنون محل سکونت انسان بوده است و فرهنگ و تمدنهای زیادی از جمله ساسانی، زرتشتی، شیروانی، ایرانی، عربی، عثمانی و روسی را در خود جای داده است. این قسمت از شهر در شمال غربی ترین خلیج باکو واقع شده و جزو دیدنی ترین مکان های باکو به شمار می رود که در سال 2000 میلادی در شمار میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

موقع برگشت دوباره از پارک ساحل زیبای باکو برگشتیم و تو رستوران Bulvar Park ناهار خوردیم. بعد هم سوار کشتی شدیم و تو عصر زیبای پاییزی زیبایی های باکو و دریای خزر رو تماشا کردیم.

Hukumat Evi

صبح روز سه شنبه به خیر پسرم. برای روز دوم قراره داخل شهر و ساختمانهای زیبای باکو رو ببینیم.

دیوار قلعه دختر

مجسمه و خیابان نظامی گنجوی

(تارگوا)  Targovi Baku

چندین خیابان قدیمی و سنگ فرش که به هم متصل شده است و فواره های آب و آب نماهای زیادی در این خیابان ها دیده می شود.تمامی برندها در این خیابان و کوچه های منتهی به آن شعبه دارند. این خیابان هم فال است و هم تماشا ،در تمام ساعات روز و تا پاسی از شب مملو از جمعیت است که برای پیاده روی و خرید آمده اند.

شب یه رستوران خیلی زیبا به اسم Oazis  رفتیم. خیلی خیلی بهمون خوش گذشت. دست عموها درد نکنه.

میز پیش غذا

این هم عمو دلقک که شما رو سرگرم کرد و ما بزرگترها راحت نشستیم . این آقا پسر کنار نازنین جون هم ایرانی بود و با هم دوست شده بودین.

دست عمو دلقک درد نکنه با این بادکنک هاش. کلی حال کردین.

صبح روز چهارشنبه، آیهان جیگرخوش تیپ تو هتل 

آیهان عسلم تو افتتاحیه کنفرانس

دانشگاه قفقاز محل افتتاح کنفرانس

ناهار سلف برا اعضای کنفرانس

ادامه کنفرانس بعد از ناهار و این وضعیت پسر گلم

شب بارونی و زیبا و عاشقانه تارگوا

میدان فواره ها

شب و بارون و زیبایی ساحل

شام تو رستوران مرکز خرید Bulvar Park

صبح روز پنجشنبه و صبحانه مفصل هتل و آماده شدن برا روز دوم کنفرانس

روز دوم کنفرانس در دانشگاه دولتی باکو

دانشگاه آکادمی علوم، دانشگاه بابایی

ناهار سلف دانشگاه

شهر سومقاییت 

برا ضیافت کنفرانس شهر زیبای سومقاییت انتخاب شده بود. عصر سومقاییت رفتیم و شهر رو دور زدیم و برا شام تالار بسیار بسیار مجلل muhtashem sarayi (تالار محتشم) رفتیم. 

میز پیش غذا

 

 

جیگرای مامانیمحبت

 

 انواع رقص های محلی

 

 

 دستشویی تالارقه قهه

 سن زیبا و دو تا کوچولو که انشالله عروس داماد شدنشونو ببینیم

 

 

 

 

اختتامیه

جمعه صبح تا عصر فقط بازار گردی کردیم. و شب مثل همه مسافرتها بابایی گل یه ماشین گرفت و حسابی باکوگردی کردیم و با این شهر زیبا وداع کردیم تا صبح راه بیفتیم. جلوی قلعه دختر که تو شب جلوه ویژه ای داشت چند تا هم عکس گرفتیم. 

 

از ساختمان شعله های آتش ، نماد باکو هم تو لحظه های آخر دیدن کردیم.

 

 

صبح شنبه و خداحافظی با هتل و بهشتی به اسم باکو

 

 طبیعت زیبای رستوران تو جاده

 

آخرین عکس دسته جمعیغمگین

مرز بیله سوار

وطن و کوههای زیبا باکو که از جاده بیله سوار دیده میشه

 

 

پسندها (7)

نظرات (9)

مامان مهدی
8 آبان 95 10:59
سلام ان شاء الله همیشه در کنار هم شاد و سلامت باشید. واقعا زيبا بود.
مامان
پاسخ
قربون چشمای زیباتون
فاطمه
10 آبان 95 10:07
خوش بحالتون. قدر نعمتهایی رو که دارید بدونید. علی الخصوص نعمت داشتن پول زیاددددددددددد. بازهم می گم خوش بحالتون.
مامان
پاسخ
حالا که انقدر اصرار داری هر کاری که می کنیم از مسافرت تا پخت و پز همش به خاطر پول زیاده من حرفی ندارم. خدا رو شکر. شما از جمله افرادی هستین که فقط پول رو می بینین و زحمت و تلاش رو نمی بینین ما برا تفریح هر سال یه کشور نمی ریم. ما به خاطر تلاشهای شوهرمه که هر سال برا یه کنفرانس یه کشور خارجی می ریم. آشپزی های من هم حاصل یه کوچولو حوصله به خرج دادن منه نه پول. من همیشه خدا رو شاکر بودم ولی نه به خاطر پول به خاطر سلامتی و قدرتی که بهمون داده تا بیکار نشینیم و از هر لحظمون استفاده کنیم.
بهناز
17 آبان 95 12:16
همیشه به خوشی و گردش انشاءالله. خیلی دلنشین نوشته بودین... من یه نظر خصوصی هم براتون میفرستم.
مامان
پاسخ
قربون لطفتون
سید مهران
17 آبان 95 23:54
دست عموی گل و نازنینم درد نکنه ک هرسال میبرتتون ب ی سفر خارجی ، قدر عمومو بدون زنموخان
مامان
پاسخ
دست ما درد نکنه که هر سال زحمت متحمل میشیم باهاش میریم تا بهش خوش بگذره قدر مارو بدون مهران خان
کیان
3 آذر 95 11:03
وای چقدر زیبا بود خاله. اصلا فکرشو هم نمیکردیم اینقدر زیبا باشه. چه خوبه که از همه چی عکس میگیرید. مخصوصا میز غذا بعضی وقتها آدم یک جاهایی میره غذاهای مخصوصی میخوره ولی چون عکس نگرفته. از یادش میه. راستی یکسوال اگه فضولی نباشه شغل بابایی چیه چون خیلی وقتها به کشورهای مختلف سفر میکنید و کنفرانس میرید. البته ببخشید فضولی کردم. از قول ما آیهان جون رو هم ببوسید
مامان
پاسخ
سلام دوست عزیز. آره موافقم. من هم بعضی وقتا یه چیزایی به نظرم عادی میاد و عکس نمی گیرم ولی بعدا پشیمون میشم. عزیزم شوهرم هیئت علمی دانشگاهه. هر سال حداقل یه کنفرانس داره. ممنون شما هم کیان جون رو ببوسین
مامان ويهان جون
21 آذر 95 12:23
عكسا فوق العاده بودن و كلي كيف كردم من قبل از اينكه وبلاگ ويهانم رو بسازم وبلاگ آيهان و سفرهاشو ديده بودم و حدس ميزدم كنفرانس هاي باباي آيهان به دليل كار علمي و ارسال مقالاتشونه چون براي خودم هم پيش اومده بود... و اينكه ممنون از شما بابت توضيحات درمورد اماكن ديدني اين كشورها و علي الخصوص اسم اين اماكن كه دقيق مينويسيد...
مامان
پاسخ
خواهش می کنم
مامان مهدی
23 آذر 95 20:01
سلام خانمي. پیشاپیش یلداتون مبارک. يلداي سال قبل کارهاتون محشر بود خیلی لذت بردم ژله هندوانه را درست کردم ولی طعمش زیاد دلچسب نبود. شما چه طعممان استفاده کرده بودید. سپاس از پاسخگویی شما. اگر امکان داره طرز تهیه باسلوق را هم بدهید با تشکر.
مامان
پاسخ
سلام. ممنون. برای قسمت قرمز از انار یا هندوانه برای قسمت سفید از آلوئه ورا برای سبز از طالبی. در ضمن اگر با شیر درست کنید مطمئنا خوشمزه خواهد بود
ا
13 دی 95 23:00
ببخشید اونا سر میز جلوتون مشروبن!؟
مامان
پاسخ
نه عزیزم انواع آبمیوه هستن وگرنه کنفرانس دانشگاهی و ماه محرم و یه شوهر مذهبی و مشروب؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این کنجکاوی شما باعث شد بدونم مردم کنجکاون و بیشتر مواظب عکسهایی که میذارم باشم
امیرکبیر
15 مهر 96 10:58
با اینکه تور‌های خارجی‌ ارزونتر و به صرفه تر از تور های داخلی‌ شده ولی‌ باز هم سفر داخلی‌ ایران یه چیز دیگست
مامان
پاسخ
بی حوصلهبی حوصله
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به آیهان می باشد